jelentkezni lehet és kell: szinvaltasok@gmail.com

Ezeket a több ezer éves távol-keleti tapasztalatokra épülő gyakorlatokat Jerzy Grotowski és Min Talaka (butoh) is alkalmazta. Lényegük a színészi aktusnak és cselekvésnek a hitele, hogy az előadó dolgozott magán, így egy megváltozott, új, nyitottabb lelkiállapotba kerül. Ez egy olyan módszer, amely segítségével a színész a mindennapi gátlásokat és maszkokat le tudja vetni, és új viselkedési szerkezeteket hozhat létre. Célja többek között egy intenzív, teremtő
tudat kialakítása.
A színésznek az a dolga, hogy a szívét az igazság szintjére emelje, hogy a testét és lelkét minden oldalról alkalmassá tegye arra, hogy az egy hangszerré váljon, amin aztán játszani kezd – mondja a keleti No színház is. Mindezen gyakorlatok és metódusok közös gyökere: a testi készenlét vezet a lelki készenléthez.
Barna Gábor Botond
2 megjegyzés:
Ezt ki nem hagyom, annyi biztos :)
Ne is hagyja ki!Tessék jelentkezni hát!
Megjegyzés küldése